skip to Main Content

Najpierw badania, później suplementy!

Najpierw Badania Pozniej Suplementy

Twoja dieta już zawiera zbilansowane posiłki, chodzisz parę razy w tygodniu na siłownię, a nawet dojeżdżasz do pracy na rowerze. Pijasz dużo wody i wybierasz schody zamiast windy. Ale czy to na pewno wszystkie czynniki wspierające twoje odchudzanie?

Suplementy – czy są potrzebne?

Wraz z pożywieniem dostarczamy naszemu organizmowi wielu potrzebnych substancji. Minerałów, witamin, soli. Ale czasami nasze dania tracą te składniki, poprzez obróbkę termiczną lub któryś z nich po prostu zabraknie. W takiej sytuacji nie będziemy spożywać dodatkowego posiłku, by uzupełnić niedobory. Właśnie dlatego powinniśmy przyjmować suplementy diety, dolewające nam trochę „paliwa”.

Nie wszystko jest dla wszystkich – rób badania

Suplementy, jako dodatki do jadłospisu, trafiają do wnętrza naszego organizmu. Muszą zatem być dobrane odpowiednio do stanu zdrowia oraz uzupełniać składniki, których faktycznie brakuje.  Poniżej przedstawiamy badania, które powinieneś wykonać, przed wyborem suplementów.

Przede wszystkim morfologia

  • Limfocyty – czyli białe krwinki odpowiedzialne za naszą odporność. Ich niedobór oznacza, że walczą z jakąś chorobą lub wirusem. Nie bagatelizuj tego.
  • Hemoglobina – białko z krwinek czerwonych. Jeśli ostatnio dużo pracowaliśmy, wyniki będą poniżej normy – tak sygnalizowane jest przemęczenie organizmu. Badania hemoglobiny pomagają również w ocenie występowania cukrzycy.
  • Trójglicerydy – podstawowy składnik tkanki tłuszczowej. W imię zasady „Co za dużo to niezdrowo”, pokazują nam, czy w ostatnim czasie pofolgowaliśmy sobie z jedzeniem. Ich zbyt wysoka ilość grozi zawałem, a nawet udarem. Szczególnie osoby otyłe, powinny regularnie badać poziom trójglicerydów.
  • TSH, anty-TG, anty-TPO – czyli badania, które pozwolą nam określić w jakiej formie znajduje się tarczyca. To szczególnie ważny aspekt, już przy układaniu diety, gdyż nadczynność jak i niedoczynność wymagają zbilansowanych posiłków.

Własne obserwacje

Możesz także w domowym zaciszu podglądać swój organizm. Zły stan twojego języka może świadczyć o niedoborach pokarmowych, a jeśli jego koniuszek jest zaczerwieniony, to chyba ostatnio najadłaś się dużo stresu. Podejrzewasz u siebie anemię? Odchyl dolną powiekę oka. Jeżeli ma bardzo blady kolor, musisz uzupełnić żelazo i witaminę B. Zanim spłukasz swój stolec do „morza”, zaobserwuj, czy ostatnio nie zmienił koloru.

Przed wyborem odpowiednich dodatków do diety, „Skontaktuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy suplement niewłaściwie stosowany, zagraża twojemu życiu lub zdrowiu”! ☺ 

A jeśli już wiesz, czego ci potrzeba, zajrzyj na allmart.pl

Michalina Gustyn

Redaktor LivingNatural.pl 

 

Źródło: Gillian McKeith, „Jesteś tym, co jesz”, Dom Wydawniczy Rebis, 2005

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WordPress spam zablokowany CleanTalk.
Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Zawsze ciekawy NEWSLETTER!
Gwarantujemy co tydzień świeżą dawkę nowości! Zapisz się do Newslettera i poznaj zalety bieżących informacji
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl