skip to Main Content

Nie stresuj się, czyli jak radzić sobie ze stresem

Fotolia 47327329 Stres

„Nie stresuj się” słyszymy tak kilka razy dziennie. Jednak stresu nie da się uniknąć. Stres stał się w dzisiejszych czasach elementem naszego życia.

Kiedyś uważano, że najgorszy dla naszego organizmu jest długotrwały stres. Dziś wiadomo, że groźny jest także stres, który trwa znacznie krócej i powraca.

Co mi jest – czy to zmęczenie?

Gdy dopada nas stres szybko następuje wyrzut z rdzenia nadnerczy do krwi adrenaliny. To powoduje, że serce zaczyna szybciej bić i podnosi sie ciśnienie. W efekcie czego dochodzi do zwężenia naczyń krwionośnych w narządach jamy brzusznej, a rozszerzenia naczyń w nogach i rękach.Rozszerzają się także naczynia wieńcowe serca, mięśni i mózgu. Organizm wtedy nie może prawidłowo wykorzystać tlenu i tworzy się dużo wolnych rodników , które uszkadzają naczynia. To prowadzi do wielu chorób w tym do chorób serca.

Dlatego przeważnie skutkiem stresu jest często atak serca. Hormony stresu powodują także, że krew przestaje swobodnie krążyć i odpływa z oklic brzucha. Dlatego mamy mdłości, bóle żołądka, napięcie jelit i dochodzi do biegunek i zaparć. Podczas stresu nieświadomie kurczymy i spinamy mięśnie, które wpływają na nasz układ kostny.zaczyna cierpieć nasz kręgosłup, zwłaszcza w odcinku szyjnym. Stres powoduje także choroby skór: łuszczyca, atopowa zapalenie skóry czy trądzik różowaty. 

Co powoduje stres

Opracowana przez naukowców z Waszyngtonu lista wymienia kilka najbardziej stresujących sytuacji: śmierć współmałżonka lub śmierć bliskiej osoby, rozwód, separacja, choroba, utrata pracy, ciąża czy zmiana miejsca zamieszkania. Na co dzień najczęściej tracimy równowagę psychiczną w sytuacjach, które bezpośrednio nie zagrażają życiu, ponieważ często się martwimy czymś, co wcale nie ma miejsca. Często twierdzimy, że żujemy w ciągłym napięciu, ponieważ z równowagi może wyprowadzić nas prawie wszystko: trudna rozmowa z szefem, dzieci, korek, hałas, a czasami nawet przeziębienie.

Przedłużający stres sprawia, że zaczynamy chorować. Najlepszym sposobem aby do niego nie dopuścić to zachować dystans, być opanowanym, ponieważ na niektóre rzeczy nie mamy wpływu, ale jak wiemy z autopsji to jest niemożliwe.

Jak sobie radzić

Gdy dopadnie nas stres nie możemy pozostać bierni, ponieważ przewlekły stres ma bardzo zły wpływ na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. 

Warto sięgnąć wtedy  po zioła uspokajające to wyjątkowo skuteczna i przede wszystkim naturalna broń w walce ze stresem. Zalecana jest melisa, gynostemma, lipa, lawenda, męczennica, żeń-szeń, mięta, relaksujące mieszanki ziołowe oraz gotowe wyciągi i ekstrakty jak bacopa czy gotu-kola.

Ostropest plamisty to roślina wspierająca oczyszczanie organizmu z toksyn, a mniej toksyn w ustroju to większa odporność na stres.

Regularne ćwiczenia fizyczne zwiększają odporność organizmu i przygotowują go do walki ze stresem. Usuwają napięcie mięśni i relaksują umysł, gdyż zużywają adrenalinę oraz inne hormony wytwarzane podczas stresu. 

 

Liczenie od 10 w dół powstrzymuje reakcje na stres i pomaga go rozładować!!!

 

 

 

Redakcja LivingNatural.pl

This Post Has 2 Comments
  1. Ja uznaję tylko naturalne sposoby walki ze stresem, dlatego jak mam jakieś stresujące sytuacje, to biorę extraspazminę, po której szybko wraca mi spokój ducha

  2. Też mi się wydaje, że zioła są dużo lepszym i bezpieczniejszy rozwiązaniem dla naszego organizmu. Ja sama również wybrałabym taki lek, zamiast tabletki, po której będę totalnie otępiała i senna.

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl