skip to Main Content
+48-882-193-164 office@livingnatural.pl

Pyszny zielony detoks!

Pyszny Zielony Detoks

Mieszkasz w dużym mieście? Lubisz spędzać wieczory na kanapie, popijając alkohol? Od czasu do czasu zapalasz papierosa, by odreagować po ciężkim dniu? Mogłaś nawet nie zauważyć, że w ten sposób zanieczyszczasz swój organizm i zapełniasz go masą toksyn! By odciążyć swoje ciało z zalegających, szkodliwych środków, koniecznie przeprowadź krótki detoks.

Czy podczas detoksu będę głodna?

Samo zadanie tego pytania jest kategorycznym błędem. Oczyszczanie ciała z toksyn nie polega na całkowitym odmawianiu sobie pożywienia. Tutaj chodzi o wykluczenie z diety produktów, które spowalniają nasz metabolizm, dostarczają zbędnych tłuszczy lub są używkami. Możesz odczuwać lekki głód, ale nie powinno to być wynikiem ograniczania się do jednej marchewki na obiad.

Ile powinien trwać detoks?

Szkoły są różne, ale to ty powinnaś zdecydować, co będzie dla ciebie najlepsze i jakie chcesz osiągnąć efekty. Okres oczyszczania może trwać od jednego dnia lub nawet do 2 tygodni. Pamiętaj także o okresie „wprowadzenia” oraz „wyprowadzenia”, czyli paru dniach przed i po detoksie, które przygotują twoje ciało na zmiany. Efekt jo-jo oraz napady wilczego głodu w tym wypadku także mogą cię zaatakować.

Czego mam unikać podczas detosu?

Przede wszystkim alkoholu, papierosów, kawy, mięsa i produktów zwierzęcych. Pamiętaj także o trzech białych śmierciach, czyli cukrze, mące oraz soli. Wykreśl na ten czas ze swojej diety również pieczywo i makarony. Zrezygnuj ze smażonych potraw oraz tłuszczy, takich jak masło, olej, margaryna. Postaw na naturalne, nieprzetworzone produkty.

Co zatem powinnam wprowadzić do diety?

Podczas detoksu najlepiej sprawdzą się soki warzywno-owocowe. Na obiad wypróbuj kaszę z takich zbóż jak proso, komosa ryżowa, ryż lub amarant. Wzbogać dietę o enzymy trawienne, spirulinę, czy oset mleczny, które dodatkowo przyspieszą proces odtruwania. Pij dużo wody z dodatkiem soku z cytryny oraz napary ziołowe (unikaj herbat zawierających kofeinę). Zażyj ruchu! Możesz śmiało potańczyć, gdy nikt nie patrzy lub zrobić to wraz z bliskimi. Uśmiechnij się! Niech oczyszczanie organizmu nie będzie tylko przykrym okresem „postu”.

Czy detoks ogranicza się tylko do odpowiednich posiłków?

I teraz niespodzianka. Nie tylko to, co jemy ma wpływ na pozbywanie się toksyn. Działa tu także nasza psychika. Jeżeli chcesz w pełni poczuć przypływającą energię, zafunduj sobie parę sesji medytacji. Oczyścisz nie tylko swoje ciało, ale również umysł. Dodatkowo kontroluj swój oddech. Niech będzie głęboki i spokojny. Dzięki temu dostarczysz swoim komórkom odtruwającego je tlenu.

Warto raz na jakiś czas powtarzać detoks i pomóc swojemu organizmowi, który na co dzień zapychamy szkodliwymi substancjami. W ten sposób możemy uchronić się przed nowotworami, bólami głowy, zaparciami, a nawet bezsennością. Pierwsze momenty zawsze bywają trudne, ale pod koniec poczujesz wspaniałą satysfakcję!

Michalina Gustyn

Redaktor LivingNatural.pl 

Źródło: Gillian McKeith, „Jesteś tym, co jesz”, Dom Wydawniczy Rebis, 2005

Ocena czytelników
[Total: 1 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WordPress spam zablokowany CleanTalk.
Back To Top
Search