skip to Main Content

Guma do skakania powrót do aktywności fizycznej z dzieciństwa

Fotolia 53800314 Skakanka

Pamiętacie wyliczankę, w której po kolei mówiło się dni tygodnia? Jednak nie na tym zabawa się kończyła. Trzeba było dodatkowo dużo skakać i to z pewną przeszkodą. A kiedy się źle skoczyło, to kolejkę przejmowała koleżanka. Wydaje się dość banalne, a jednak trzeba w to włożyć dużo energii i nieźle można się „napracować”. Niektórzy już wiedzą o czym mowa… dziś trochę wspomnień związanych z gumą do skakania.

Guma do skakania jest wspomnieniem z dzieciństwa wielu z nas. W czasie szkolnej przerwy, łapało się koleżanki- bo zwykle skakały dziewczyny- i rozgrywało się konkursy, zwiększając poziom trudności. Pierwsza wysokość była na poziomie kostek nóg. Potem kolana, następnie biodra, a wysokość szyi osiągali tylko i wyłącznie najlepsi.

Pozytywnych stron skakania na gumie jest wiele

Po pierwsze, jak przy trenowaniu każdego sportu, poprawiamy kondycję. Musi ona być dobra, bo to usprawni nasze codziennie funkcjonowanie i poprawi jakość życia w starszym wieku.

Podczas skakania na gumie, trzeba być bardzo skupionym, aby nogi skoczyły na odpowiednią linię oraz, żeby się nie zaplątać. W związku z tym, łatwo stwierdzić, że poprawia się podczas tej aktywności nasza koncentracja. A jest ona szalenie ważna w pracy, w szkole, podczas zajęć w uczelni czy przy robieniu zwykłych, domowych czynności.

Nie zapomnijmy o ćwiczeniu uwagi podczas skoków przez gumę. Bardzo podobna do koncentracji, a jeszcze bardziej ułatwi nam życie przy codziennych obowiązkach.

A ci, którzy narzekają na nadmiar zbędnych kilogramów, mogą się szeroko uśmiechnąć. Już kilkanaście minut dziennie skakania z gumą zmniejszy ilość waszego ciała o kilka kilogramów. Oczywiście przy założeniu, że treningi z czasem staną się intensywniejsze. 

W okresie dorastania nie wolno zapomnieć, aby nasze pociechy dbały o prawidłowy rozwój koordynacji ruchowej. Nie zrobią tego lepiej jak skacząc na gumie. Przymus skoczenia inaczej jedną nogą i drugą sprawia, że dziecko musi kontrolować dwie rzeczy na raz, co powoduje, że wiele maluchów lepiej radzi sobie potem w uprawianiu różnorodnych sportów.

A co z naszym ciałem i organizmem?

Podczas skakania na gumie bardzo wzmacniają się mięśnie nóg. Już podczas pierwszych skoków, po kilku minutach, można poczuć, że nasze nogi są „zmęczone”, ale zmęczone w pozytywny sposób.

Ręce oczywiście też nie próżnują. Choć spełniają dużo mniejszą rolę, to i tak podczas podskoków są w ruchu. Wykonując nimi nieznaczne ruchy, przyczyniamy się do tego, że ich mięśnie stają się silniejsze.

Ktoś może powiedzieć- Wszystko fajnie, ale podczas skakania bardzo obciążamy stawy. Nic bardziej mylnego. Skacząc na gumie, nasze stawy stają się bardziej wytrzymałe i odporne na kontuzje i uszkodzenia. Oczywiście nie zaleca się skakania osobom, które mają kłopoty z otyłością, bo ich stawy mogą nie podołać.

Podskoki z gumą są świetnym zabezpieczeniem przed chorobami układu krążenia. A dlaczego? Dlatego, że usprawnia się krążenie krwi w całym organizmie.

Jak skakać?

Skakanie na gumie jest banalne. Wystarczą już 2 osoby, aby można było rozegrać turniej skakania. Jeśli macie możliwość zaczepić gumę z dwóch stron np. o stół i krzesło, to będzie to potem już pójdzie z górki. Nie będziecie musieli się zamieniać i trzymać gumy podczas gry. Skakać można dwoma nogami na gumę, jedną na gumę a drugą pod nią. Trudniej jest, kiedy skacze się na jednej nodze. Jednak umożliwia nam to szybsze wzmocnienie mięśni nóg.

Skacząc na gumie bardzo dużo zyskujemy. Rozwijamy swoje ciało i umysł, ćwiczymy koordynację. Cały czas pielęgnujemy nasze zdrowie, a to jak wiemy jest chyba najważniejsze. Mamy również możliwość spędzenia miło czasu z przyjaciółmi. A co najważniejsze, możemy wrócić w myślach do chyba najlepszego czasu w życiu, kiedy nic poza dobrą zabawą nie było ważne… 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl