skip to Main Content

Szybki chód- prawdziwy sport!

Fotolia 27714277 Szybki Chd

Kiedy obserwuję ludzi w czasie dnia w mieście, często zastanawiam się skąd mają oni tyle siły, aby wszędzie pędzić. Spieszą się, idą tak szybko, że ich organizm trzy razy szybciej się męczy. Jest to jeden z elementów, który powoduje, że po całym dniu czujemy się bardziej zmęczeni.

 

Szybki chód jest zdrowy i wskazany, ale nie wtedy, gdy wykorzystujemy go nieświadomie i w nieodpowiednich warunkach. Wbrew pozorom można chodzić szybko i pozytywnie wpływać na swoje zdrowie. Jak i kiedy? 

Szybki chód może być bardzo dobrym sportem, tylko wtedy, kiedy dbamy o jak najlepsze warunki do uprawiania go.

Jest kilka elementów szybkiego chodu, które sprawią, że nie będziemy niszczyć naszego zdrowia. A o to kilka z nich:

  1. Aby uprawiać szybki chód trzeba mieć odpowiedni strój. Nie możemy włożyć jeansów, które będą ograniczać nasze ruchy, czy krótkiej sukienki, która sprawi, że będziemy się czuć niekomfortowo. Najlepiej włożyć dres bądź legginsy i koszulkę. Jeśli chcecie się bardziej spocić, to włóżcie grubą bluzę. Wypocenie zbędnych kilogramów jest jak najbardziej wskazane.
  2. Odpowiednie obuwie uchroni od kontuzji. Dobrze, jeśli macie buty do biegania. Są one najlepszą alternatywą do szybkiego chodu, ponieważ zadbają o Wasze stawy. Źle dobrane buty, mogą bardzo zaszkodzić, a ból w kościach pojawi się szybciej niż Wam się wydaje.
  3. Ważne jest również miejsce w którym maszerujemy. Jeśli macie możliwość, to szukajcie miejsc z dala od ulicy, zanieczyszczeń, spalin, samochodów. Najwygodniej jest przenieść się do cichego lasu, parku, w którym będzie odpowiednie, miękkie podłoże. W takim miejscu nie ma strachu o kontuzje, bóle stawów, które pojawiają się po dłuższym czasie, gdy maszeruje się po chodnikach. Cisza da również ukojenie dla zmęczonego umysłu.

Jak powinien wyglądać dobry trening szybkiego chodu?

Po pierwsze, ważne jest, aby na treningi szybkiego chodu wybierać się codziennie. Już pół godziny dziennie spowoduje, że Wasze mięśnie zaczną pracować. Oczywiście można wydłużyć czas trwania marszu do 60 minut. Jednak na początku, nie ma co się nadwyrężać i zacząć od 30 minut. 

Jednak zanim zaczniecie działać, rozgrzejcie porządnie swoje ciało. Kilka ćwiczeń rozgrzewających kark, potem ręce, biodra, kolana, uda, łydki i stopy sprawi, że trening będzie efektywniejszy. 

Jeśli chodzi już o sam chód, to wystarczy iść do lasu i po prostu maszerować. Jednak nie tak, jak idziemy na zwykły spacer. Trzeba robić to dość szybko, ale uważać, aby nie zacząć truchtać. Jedyne o czym trzeba pamiętać to o rękach, aby były zgięte w łokciach, sylwetce, aby była wyprostowana i wciągniętym brzuchu . Jeśli w czasie marszu poczujecie, że nie macie siły, zwolnijcie tempo. Wystarczy wziąć kilka bardzo głębokich oddechów i ruszyć dalej. Choć nie zapominajmy, że głęboki oddech obowiązuje nas przez cały czas trwania szybkiego chodu.

Szybki chód niesie ze sobą wiele korzyści. Jedną z nich jest relaks. W toku codziennych obowiązków, większość ludzi o nim zapomina, a jest to rzecz ważna. Brak poczucia zrelaksowania powoduje stres, napięcia i przez to zmniejsza się wydajność pracy.

Podczas szybkiego chodu

Spala się znaczna ilość tkanki tłuszczowej. W czasach, kiedy w pędzie spożywa się wiele niezdrowych rzeczy i nie zwraca uwagi na odpowiednią dietę, szczególnie powinno się pozbywać nadmiaru tłuszczyku, który nagromadzony może potem mocno odbić się na naszym zdrowiu.

Wzmacnianie mięśni i kondycji, to kolejny aspekt, który powinien przekonać każdego, kto narzeka na szybkie męczenie się podczas zwykłego dnia pracy. 

Wygląd jest dla nas bardzo istotny. Mięśnie nóg i rąk wymodelują się tak ładnie, że bez skrępowania będziecie mogli udać się na plaże w bikini czy krótkich spodenkach. 

Nic chyba jednak nie zastąpi braku kosztów. Idąc na trening, nie potrzebujecie karnetu, pieniędzy i trenera. Wystarczy mieć dobre buty i strój, a trening na pewno będzie bardzo udany!

Wybierając szybki chód, podacie sobie zastrzyk pozytywnej energii, która da Wam siłę do codziennej pracy. Zadbacie o Wasze zdrowie, eliminując zbędne kilogramy. Wzmocnienie mięśni, da Wam pewność siebie i poprawi wydajność Waszej pracy.

A poprawa kondycji, ułatwi dopięcie na ostatni guzik codziennych spraw !

 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl