skip to Main Content

10 tys kroków dziennie, które sprawią, że poczujesz się fantastycznie

Fotolia 67940264 Spacer

Wystarczy 10 tysięcy kroków dziennie aby poczuć się rewelacyjnie. Jest to jedna z najłatwiejszych form aktywności fizycznej. Wystarczą regularne spacery, aby odzyskać znakomite samopoczucie, super kondycję i zgrabną sylwetkę.

 

Warto zacząć chodzić intensywnie i z głową. Spacer lub marsz zaleca się osobom z nadwagą lub tym, którzy prowadzą siedzący tryb życia, które marżą o tym aby pozbyć się zbędnych kilogramów.

Błędem osób, którzy chcą się pozbyć paru kilogramów jest to, że zaczynają od razu biegać. Ich organizm nie jest przygotowany do takiego wysiłku i będzie trwał krótko. A przecież wiemy, ze organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową dopiero po 30 minutach. Osoba, która nigdy nie biegała nie może biegać przez kwadrans czy przez 30 minut. Najlepiej zacząć od spacerów, które na pewno po jakimś czasie będą dłuższe i szybsze.

Wystarczy po prostu chodzić

Chodząc pozbywamy się zbędnych kilogramów. To takie proste i bardzo przyjemne. Spacer poprawi nasze samopoczucie i doda energii. Odzyskamy także kondycję i sprawność, a to wpłynie na nasze zdrowie.

Na początku wystarczy dwa razy w tygodniu, później 3 razy po 30-45 minut, a najlepiej jak nam się uda maszerować przez 1,5 godziny. Ważne jest aby nie przesadzać z intensywnością. Jeśli swobodnie rozmawiamy z osobą, która nam towarzyszy to oznacza, że nasz spacer ma charakter aerobowy i zaczynamy spalać tkankę tłuszczową. Gdy czujemy, ze zaczyna nas zatykać to musimy zwolnić, wóczas warto zbadać poziom pulsu jakie mamy w danej chwili.

Kolejną dość istotną rzeczą jest abyśmy przed spacerem czy też marszem wykonali kilka ćwiczeń roziągajacych takich jak: bieg w miejscu, pajacyki, wymachy rękoma czy unoszenie nóg. Chodzenie nie powoduje urazów ale powinniśmy zaopatrzyć się w wygodne obuwie.

Kilka wskazówek – Technika chodzenia

1. Staraj się wyprostować plecy , rozluźnić barki i trzymać głowę prosto
2. Pracuj energicznie łokciami zgiętymi pod kątem prostym
3. Stawiaj dosyć duże kroki, nie usztywniając kolan
4. Stopy stawiaj poczynając od pięty .

Zwykły długi spacer to też okazja do porozmawiania, na co nie zawsze mamy czas w ciągu dnia! Także zabieramy swojego partnera czy też dzieci i udajemy się na długi zdrowy spacer ….

Spacer, marsz to początek twojej drogi przy walce z nadwagą, a 10 tys kroków to dobry początek aby pozbyć się zbędnych kilogramów. Więc zacznij już dziś!!!

 

 

Redakcja LivingNatural.pl 

 

 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl