skip to Main Content

Czego potrzebujesz, aby zacząć …. tańczyć

Fotolia 61390246 Taniec

fot.: fotolia

Kluczem do sukcesu w uprawianiu jakichkolwiek ćwiczeń jest znalezienie czynności, która daje nam radość i przy której wytrwamy. Dużo osób wybiera taniec, ponieważ nie kojarzy on się nam z ćwiczeniami.

 

Taniec daje nam te same korzyści jak każda inna forma ćwiczeń, a przy tym jest okazją do wspólnej zabawy i spotkania nowych ludzi.

Taniec jako gimnastyka rozmaitości!

Każdy z nas znajdzie taniec odpowiadający swoim gustom i możliwością. Pożytkiem z tańca jest to, że zapewnia on nam przyjemny aerobowy trening, który sprzyja pracy serca i płuc, a tańcząc spalimy tyle samo kalorii co podczas chodzenia lub jazdy na rowerze.

Każdy taniec wzmaga siłę, poczucie równowagi i stabilności. Taniec jest szczególnie ważny dla osób starszych, ponieważ podczas tańca zachowujemy równowagę, która chroni nas przed upadkiem, a taneczne ruchy wzmacniają także nasze biodra i nogi.

Formy tańca przynoszące własne korzyści – wybierz swój ulubiony styl

  • skłony, obroty i ruchy na boki występują w tańcach takich jak: jive i salsa, które korzystnie wpływają dobrze na zakres ruchu mięśni i stawów.
  • taniec brzucha wiąże się z pracą mięśni grzbietu i dna miednicy, które są niezbędne dla zachowania stabilności
  • pełne wytworności i wdzięku tańce balowe i baletowe sprzyjają koordynacji ruchów, równowadze i zachowaniu właściwej postawy
  • taniec w grupie z kolei stanowi łagodny trening krążeniowy, z którego układ mięśniowo-szkieletowy czerpie pożytek jak ze stepu czy aerobiku

Kto może tańczyć ? Każdy!

Taniec jest formą ruchu dla każdego nie zależnie od wieku i stopnia sprawności. Większość tańców obejmuje proste układy kroków łatwe dla początkujących, zaś opanowanie niektórych tańców może zając nam trochę więcej czasu. Nie oznacza to, że aby zacząć tańczyć , musisz być osobą bardzo sprawną. W przypadku osób początkujących nacisk kładzie się na pozycję i postawę.

Tańce żywe i pełne energii, związane ze stepowaniem, wymagają od początku dość dużego stopnia sprawności. Wolniejsze, pełne gracji, takie jak walec, umożliwiają ćwiczenia w łagodniejszym tempie, wpływając korzystnie na układ krążenia bez nadmiernego obciążenia organizmu.

Czego potrzebujesz, aby zacząć ?

Wystarczy wygodny i luźny strój. Włożyć wygodne, dobrze dopasowane buty i wytwałości … oraz uśmiech

Dzięki tańcu wzmacniamy serce i płuca, ponieważ pobudza krążenie, pomaga w utracie wagi, poprawi siłę naszych mięśni i dowolnej części ciała oraz poprawi poczucie równowagi i koordynację ruchów.

A przede wszystkim poprawia samopoczucie i daje dużo energii !!!

 

Redakcja LivingNatural.pl 

 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl