skip to Main Content

Życie w stylu wellness

Fotolia 42980543 Spiesz Si

Zwolnij, naucz się cieszyć z życia !!! Harmonia ciała , duszy i umysłu nie wymaga nadzwyczajnych działań. Najprostszy sposób na zdrowie i radość z życia to regularny wysiłek fizyczny bez wielkiego … wysiłku. 

Kontakt z naturą, głębsza duchowość i akceptacja własnych ograniczeń to tylko niektóre sposoby na lepsze, bardziej świadome i szczęśliwe życie. Jego jakość najbardziej zależy od nas samych. Życie pod presją, w ciągłym pośpiechu i stresie ma swoją wysoką cenę. Odpowiedzią jest kilka niezawodnych metod, poniżej kilka z nich:

Filozofia wellness

Została strworzona przez amerykańskiego lekarza medycyny prewencyjnejHalbarta Dunna, który połączył dwa pojęcia: well-being (dobre samopoczucie) i fitness jako strefę fizyczną i duchową, jej osiągnięcie prowadzi do szczęśliwego i długiego życia. Jego styl bycia objoł cały świat i zafascynował miliony ludzi. Zródło sukcesu tkwi w prostocie przesłania, że sami możemy zrobić najwiecęj dla swojego zdrowia i samopoczucia.

Wellnes

Dotyczy wszystkiego co robimy, czym się otaczamy, z kim się spotykamy, co jemy i o czym myślimy, aby czuć się dobrze. Koncepcja wellnes zachęca do: dbania o ciało świadomego odżywiania się, osobistego rozwoju, poszukiwania źródeł radości i choćbny maleńkiego luksusu. Szczególny nacisk kładzie na czerpanie przyjemności z różnych sportów i i rekreacji realizowanych w otoczeniu natury.

Nie od razu trzeba mieć dobrą kondycję fizyczną. Wystarczą dobre chęci i inwencja. Wykonywanie przynajmniej przez pół godziny dziennie codziennie lub 3 razy w tygodniu zajęć wymagających wysiłku fizycznego zmiejsza się ryzyko zachorowań oraz wysiłek ten wpływa korzystnie na nasze samopoczucie.

Wchodzenie po schodach, sprzątanie mieszkania, zabawa z dziecmi…

To także wymaga sporej porcji wysiłku fizycznego. Jednak najbardziej powszechną formą aktywności są spacery. Ten rodzaj ruchu wzmacnia ale też oczyszcza organizm. Kolejnym, coraz bardziej popularnym rodzajem aktywności jest jazda na rowerze. Osoby jeżdżące regularnie na rowerze, rzadziej zapadaja na choroby serca i układu krążenia. Mniej problemów ze zdrowiem niż osoby prowadzące siedzacy tryb życia mają też amatorzy prac ogrodowych.

Pielęgnacja roślin, warzyw oraz inne czynności wykonywane w ogródkach wpływają korzystnie na naszą formę psychiczną i fizyczną. Poprawę kondycji i samopoczucia oraz odprężenie i radość przynosi taniec. Warto więc zaplanować sobie tydzień tak, aby chociaż 3 razy w tygodniu znaleźć czas na porcję wysiłku, ponieważ reguralny umiarkowany trening jest najbardziej efektywny.

Spacery, jazda na rowerze czy prace w ogrodzie

Posiadają wspólna cechę jaką jest przebywanie na świeżym powietrzu. Czas spędzony w otoczeniu przyrody pomaga nabrać większego dystansu do codziennych obowiązków, problemów oraz pomaga osiągnąć pełny relaks.

Alternatywą dla wymienionych typów aktywności jest fitness. Z kolei dla osób, które nie lubią ćwiczeń w zamkniętych pomieszczeniach, najlepszym rozwiązaniem jest nordic walking, rolki albo chodzenie pieszo. Ważne jest, żeby się ruszać i pokonać własne lenistwo. Spędzać jak najwięcej czasu na łonie natury.

 

Nasze ciało nieustannie przesyła nam przeróżne sygnały. Warto się w nie wsłuchać. Dzięki temu łatwiej zachować zdrowie i wewnętrzną harmonię!!! 

 

Redakcja LivingNatural.pl 

 

 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl