skip to Main Content

Czereśnie – właściwości

Fotolia 40867775 Czerenie

Czereśnie to kolejne sezonowe owoce   lata. Bogate są w składniki odżywcze i bardzo smaczne. Czereśnie są doskonałym źródłem witamin i mikroelementów ale sezon na nie jest krótki dlatego spożywajmy ich jak najwięcej.

 Jakie wartości odżywcze i zdrowotne  kryją w sobie czereśnie i jakie są ich właściwości o tym poniżej. 

Wartości odżywcze czereśni

  • czereśnie zawierają potas, który usuwa nadmiar soli, dlatego dobroczynnie wpływa na serce, nerki oraz stawy, 
  • w czereśniach znajdują się witaminy z grupy B, a przed wszystkim witamina B5, wspomagająca leczenie artretyzmu,
  • czereśnie zawierają witaminy A i C, które działają na organizm oczyszczająco i odtruwająco, 
  • witaminy zawarte w czereśniach poprawiają wygląd skóry. Dzięki obecności bioflawonoidów są zaliczane do przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki, 
  • porcja czereśni dostarcza nam wapnia, żelaza i dużej dawki jodu. Jod wzmaga produkcję hormonów tarczycy, które między innymi regulują przemianę materii, 
  • czereśnie posiadają również inne składniki odżywcze, jak białka, kwasy tłuszczowe omega 3 i omega  6, węglowodany, błonnik pokarmowy, witaminy A, D, E, K, C, B1, B2, B3, B6, kwas foliowy, kwas pantotenowy, fosfor, sód i fitosterole. 

Powinniśmy czereśnie włączyć do naszego codziennego menu. Szczególnie teraz  powiniśmy je spożywać, ponieważ posiadaja najwięcej składników odżywczych i zdrowotnych. Sezon na czereśnie  jest krótki, a korzyści dla zdrowia ogromne. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl