skip to Main Content
+48-882-193-164 office@livingnatural.pl

Probiotyki – jak wybrać ten właściwy?

Probiotyki_jak_wybrac_ten_wlasciwy

Zapobiegają zaparciom, zmniejszają cholesterol, ale przede wszystkim, są nierozerwalnym elementem kuracji antybiotykowej. Korzystnie wpływają na nasz organizm, poprawiając mikroflorę jelitową. Wspomagają także wchłanianie składników odżywczych oraz witamin, takich jak K lub te z grupy B.

Po przebytej drodze do jelita grubego, „znajdują swój kąt” , a następnie namnażają się. Wyróżniamy około 400 gatunków bakterii w przewodzie pokarmowym, a decyzja o przyjmowaniu probiotyków zostaje podjęta, gdy proporcja między nimi jest zaburzona.

Jakie najpopularniejsze szczepy bakterii występują w probiotykach?

Te, z fermentacji mlekowej, czyli Lactobacillus oraz Bifidobacterium. Są zdolne do zamiany laktozy w kwas mlekowy. Producenci używają ich przy produkcji jogurtów, twarogów, czy maślanek.

Co jest naturalnym, ludzkim probiotykiem?

Mleko matki! To ono chroni przewód pokarmowy maluszka oraz jego jelita. Zawiera najpotrzebniejsze bakterie, które najlepiej dostarczyć zaraz po urodzeniu. Jeśli kobieta z jakiś powodów nie może karmić piersią należy z pomocą lekarza, wybrać mleko modyfikowane. Podczas jego produkcji optymalizuje się skład krowiego mleka, regulując poziom białek, tłuszczów, witamin oraz minerałów.

Jakie są sygnały niedoboru bakterii mlekowych?

Częste odwiedzanie toalety –  tutaj probiotyki wg badań, skracają biegunkę średnio o jeden dzień, a w licznych przypadkach zmniejszają jej częstotliwość. Zapalenia jelit, czy podatność na choroby nowotworowe, (choć te ciężko zdiagnozować) także wskazują na deficyt bakterii.

Które probiotyki wybrać?

W tym miejscu nie można sugerować się reklamami tanich suplementów diety, które nie raz zawierają także inne związki oprócz potrzebnych bakterii. Tak samo jak w przyrodzie występują królestwa, typy, rodzaje zwierząt etc., tak w przypadku bakterii wyróżniamy ich gatunki oraz szczepy i to właśnie na nie musimy zwracać największą uwagę. Jeśli na opakowaniu nie widnieje konkretna grupa, to mamy do czynienia ze specyfikiem o nieudowodnionych właściwościach. Należy pamiętać, że niektóre z preparatów powinny być przechowywane w lodówce. Osoby nietolerujące laktozy, także mogą przyjmować probiotyki.

Jakieś skutki uboczne?

Jak w każdym przypadku istnieje ciemniejsza strona mocy. Przy dłuższym przyjmowaniu szczepów bakterii, możemy w łatwy sposób zakwasić sobie organizm. Zniszczeniu mogą ulec kosmki jelitowe, które także zostają naruszone podczas picia kwasowych napojów.

„Bio” jogurty?

Nie różnią się jedynie nazwą od tych zwykłych, naturalnych. Zawierają dodatkowe szczepy bakterii, które są pomocą dla naszego układu pokarmowego. Te „prawdziwe” i często nieco droższe jogurty, można poznać po szczegółowej nazwie rodzaju bakterii w składzie produktu. Atutem tutaj będzie także brak mleka w proszku, które wpływa na niekorzyść jakości. Pamiętajcie, że nie wszyscy producenci są wobec nas uczciwi i mogą nie zawrzeć wszystkich informacji na etykiecie, dlatego warto kupować probiotyczne jogurty zaufanych marek. Chociaż są małe kruczki… Chyba każdy kojarzy reklamowane bakterie L.Casei defensis. Tak naprawdę nasze ciało jest w stanie samo się w nie zaopatrzyć, a w momencie odstawienia produktu, spada nasza odporność.

Istnieją dwie szkoły mówiące o pozytywnym oraz negatywnym wpływie probiotyków. Czasami wystarczy sięgnąć po ulubiony produkt mleczarski i dodać go do codziennej diety, bez wydawania pieniędzy. Decyzja należy do nas, lub w wypadku szczególnej terapii – do lekarza.

Redakcja LivingNatural.pl 

 

Ocena czytelników
[Total: 0 Średnia: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WordPress spam zablokowany CleanTalk.
Back To Top
Search