skip to Main Content
+48-882-193-164 office@livingnatural.pl

Karczoch – co takiego ma w sobie?

Karczoch_co_takiego_ma_w_sobie

Kolejnym produktem, którego weźmiemy na talerz, będzie karczoch. Słyszałaś kiedyś o nim? A może nawet nigdy nie przygotowywałaś z nim posiłku? Nic dziwnego, w Polsce to dalej mało znane warzywo. A szkoda! Zbawiennie wpłynie na twoją talię oraz obwód bioder.

Dlaczego karczoch jest dalej tak mało popularny?

Na rynku częściej spotkamy suplementy diety oraz herbatki z karczocha, niż sięgniemy po niego na sklepowej półce. Zresztą i tak ciężko go znaleźć, bowiem ojczyzną tego warzywa są Włochy. Chcąc sporządzić potrawę z karczocha, musimy pobawić się w chirurga i dokładnie obrać go ze zgrubiałych liści, by dostać się do „serca”. Następnie, gotujemy w 1 litrze osolonej wody jedną sztukę przez 40 minut.

Co zawiera karczoch?

Kwercetyna, rutyna, kwas galusowy, cynaryna – te nazwy mogą brzmieć trochę nieznajomo, ale wszystkie są odpowiedzialne za ochronę naszego organizmu. To właśnie te substancje przyspieszają metabolizm, regulują poziom cukru we krwi, przeciwdziałają „wilczemu apetytowi”. Oprócz tego, wykorzystują nasze dodatkowe kilogramy, w postaci tłuszczyku, na pożyteczną energię. Czyż to nie same zalety? A jest ich znacznie więcej.

Karczoch – czy tylko na odchudzanie?

Oczywiście, że nie! Poza szczupłą sylwetką, możemy osiągnąć poprawę kondycji cery, jeśli zmagamy się z trądzikiem. Wiele kosmetyków zawiera w składzie znane nam już warzywo. Wszystko dzięki właściwościom antybakteryjnym oraz przeciwzapalnym. Witamina B zawarta w warzywie, pomaga w zahamowaniu wydzielania szkodliwego łoju, przez co pozbędziemy się „niechcianych niespodzianek”.

Karczochy także obniżają cholesterol oraz poziom lipidów we krwi. Niwelują uczucie zgagi, zaparcia, nudności, bóle brzucha i uczucie ciężkości.

Pod jaką postacią wprowadzić karczocha do diety?

Dla osób, którym gotowanie w kuchni nie stwarza problemu, polecamy po prostu obgotowywanie w gorącej wodzie. Zaś dla bardziej zabieganych, producenci zaopatrzyli nas w wiele rodzajów suplementów diety.

Tabletki – wyciąg z karczocha w tej postaci możemy zakupić w każdej pobliskiej aptece. Zaleca się spożywać po jednej sztuce przed posiłkiem,

Sok – codzienna dawka wynosi 20 ml, często jest wspomagany dodatkowo witaminą C

Herbatka – najprostszym sposobem będzie zakupienie gotowej w sklepie. A jeśli chcesz sporządzić odwar, pokrój jadalne liście warzywa i wrzuć do wrzącej wody. W przypadku herbaty, wystarczy obgotowywać jadalne liście karczochu przez 15 minut, a następnie odcedzić i odczekać kolejne piętnaście, by woda odparowała. Codziennie możesz wypijać nawet do 500 ml.

Zatem biegnij do sklepu lub apteki już dzisiaj! Karczoch pomoże odzyskać ci lekkość oraz zmniejszy łaknienie. Dieta wcale nie musi być męczarnią. Wystarczy zadbać o zbilansowane posiłki.

Michalina Gustyn

Redaktor LivingNatural.pl 

Ocena czytelników
[Total: 1 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WordPress spam zablokowany CleanTalk.
Back To Top
Search