skip to Main Content

Jesienne porządki – czyli oczyszczanie organizmu!

Jesienne_porzadki_czyli_oczyszczanie_organizmu

Lato niesie ze sobą nie tylko słoneczną pogodę, ale także masę okazji, by wpaść do znajomych na grilla, wypić parę kolorowych drinków lub ochłodzić się lodami. To również czas, w którym nie dbamy, by spożywać posiłki o stałych porach, a codzienny jogging przegrywa w walce z relaksującym opalaniem. Grosz do grosza i niestety nasz organizm zostaje poddany próbie. Jak poradzić sobie z toksynami po letnich wojażach? Odpowiedz znajdziesz poniżej.

Co powinniśmy wprowadzić do jadłospisu?

  1. Cytrusy! Jak chyba każdy wie, zawierają ogromne ilości witaminy C i często zaledwie jedna sztuka grejpfruta, pomarańczy czy pomelo, uzupełni dzienne zapotrzebowanie. Działają niczym odkurzacz, usuwając zbędne substancje z przewodu pokarmowego. Wypijając na czczo szklankę ciepłej wody z cytryną, rozpoczniesz dzień od wspaniałego detoksu!
  2. Kapusta – ale wcale nie pusta! Mimo, że smakiem nie przypomina cytrusów, zawiera zbliżoną ilość witaminy C oraz dodatkowo te z grupy B. Pomaga w pozbyciu się obrzęków spowodowanych nagromadzeniem wody w organizmie.
  3. Brokuły – w ich składzie dominuje siarka, przez co doskonale wspierają wątrobę. Szczególnie, po wyżej wspomnianych, kolorowych drinkach… Naukowcy twierdzą, że brokuły efektywnie pozbywają się bakterii z układu pokarmowego, tak jak antybiotyki.

Jakich przypraw używać podczas detoksu?

  1. Bazylia – jako dodatek do wielu potraw, nie tylko nada wspaniałego smaku, ale także zapobiegnie powstawanie pleśni, grzybów i drożdży.
  2. Cynamon – czyli prawdziwy motor napędowy metabolizmu. Zapobiega zlepianiu się krwinek, przez co wpływa na transport tlenu we krwi.
  3. Imbir – nie tylko na przeziębienie. Wspomoże także perystaltykę jelit, czy pracę wątroby, a dodatkowo głód nie będzie dawać o sobie znać.

Czy sama dieta pomoże?

Niestety, ale siedząc przed telewizorem z miską owoców i warzyw, nie osiągniesz wyczekiwanego efektu (mimo, iż istnieje wykaz horrorów, na których spala się najwięcej kalorii). Podstawą piramidy zdrowego żywienia jest aktywność fizyczna. Dzięki niej, wszystkie toksyny zalegające w twoim organizmie, szybciej powiedzą „pa pa”. Nie zapominaj o wodzie! To przecież z moczem wydalamy najwięcej szkodliwych substancji.

Nie popadaj w jesienną chandrę i weź sprawy w swoje ręce. Trochę ruchu oraz zieleniny, pomoże ci w dążeniu nie tylko do smukłej sylwetki, ale i lepszego samopoczucia. Zmęczenie, wzdęcia, czy problemy z wypróżnianiem staną się wspomnieniem. To wcale nie takie trudne!

Michalina Gustyn

Redaktor LivingNatural.pl 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl