skip to Main Content
+48-882-193-164 office@livingnatural.pl

6 najlepszych kasz dla zdrowia!

6 Najlepszych Kasz Dla Zdrowia

Manna, kukurydziana, jaglana, gryczana, jęczmienna, ale także ostatnio popularna komosa ryżowa. Mamy do czynienia z całym wachlarzem kasz na sklepowych półkach, jednak wybór tej odpowiedniej wcale nie jest taki prosty. Często ograniczamy się tylko do jednego rodzaju, który króluje na naszym stole podczas obiadu. Ale przecież kasza jest także wspaniałym pomysłem na śniadanie, a nawet deser!

Nasze kasze – pokaż kotku co masz w środku

  1. Jako pierwsza na celowniku znajduje się kasza manna. Ta najdrobniejsza i zarazem kojarząca się z niesmacznymi kleikami z dzieciństwa. Nie bez powodu mamy raczyły nas tym rarytasem. Oprócz tego, że jest banalna w przygotowaniu, zawiera cały szereg witamin z grupy B. Łatwo przyswajalny grysik posłuży w szczególności osobom z chorobami układu pokarmowego lub tym na diecie.
  2. Druga z kolei na scenie wystąpi kasza kukurydziana. Pomimo małej popularności w Polsce, kosztuje zaledwie ok. 4 zł, a na dodatek nie zawiera glutenu! W rankingu kasz zajmuje pierwsze miejsce pod względem zawartości witaminy A.
  3. Kasza jaglana – ta, która może zrazić nas swoim gorzkawym smakiem, jeśli źle ją przyrządzimy. A przecież wystarczy tylko przepłukać ziarenka gorącą wodą przed gotowaniem! W zamian za wykonanie tego prostego procesu, otrzymujemy dużą ilość łatwo przyswajalnego białka, krzemu i lecytyny. Zapewnia nam to uzupełnienie składników budulcowych, wzmocnienie włosów, skóry i paznokci oraz zwiększenie koncentracji.
  4. Która kasza najlepiej nada się dla „gubiących kilogramy”? Ta, która zawiera najwięcej błonnika, czyli gryczana. Daje także uczucie sytości, zmniejsza wchłanianie tłuszczów oraz cholesterolu. Nic, tylko lecieć po nią do sklepu (przy okazji spalając co nieco ☺)!
  5. Kobiety w ciąży z pewnością zwrócą uwagę na kaszę jęczmienną, ponieważ dostarczy ona maluszkowi cennej witaminy B9, zapewniając ochronę układu nerwowego. Z tego względu jest polecana także osobom żyjącym w ciągłym stresie.
  6. Wisienka na torcie – czyli komosa ryżowa. Popularna Quinoa to doskonały wybór dla wegetarian oraz wegan, gdyż zawiera aż 20% białka roślinnego! Jako źródło przeciwutleniaczy (największych wrogów wolnych rodników) niweluje pierwsze oznaki starości. Niski indeks glikemiczny, wysoka zawartość wapnia, nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika i długo by tu jeszcze wymieniać.

Kasze to doskonały zamiennik kalorycznych makaronów, czy ziemniaków. Sprawdzą się jako dodatek do mięs oraz deserów, zapewnią energię na cały dzień, nie dostarczając zbędnych kalorii. Wybierz tą, która najbardziej ci smakuje i wprowadź na stałe do swojego jadłospisu. Nie pożałujesz!

Michalina Gustyn

Redaktor LivingNatural.pl 

Ocena czytelników
[Total: 1 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WordPress spam zablokowany CleanTalk.
Back To Top
Search