skip to Main Content

Migdały – zdrowe smakołyki, które warto mieć pod ręką!

Duże, słodkie i kremowe. Tak w skrócie można opisać migdały – nasiona migdałowca, które od dekad ze względu na swój unikalny zapach i smak stanowią chętnie używany składnik w przemyśle perfumeryjnym, kosmetycznym i spożywczym. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że oprócz rozkoszy dla podniebienia i niesamowitej woni migdały to także samo zdrowie.

Migdały to skarbnica witamin

Najważniejszym powodem przemawiającym na korzyść migdałów nie jest niepowtarzalny smak i walory kulinarne, ale duża zawartość witamin. Przede wszystkim migdały mogą poszczycić się obecnością ryboflawiny, czyli witaminy B2. Jej niedobór w organizmie powoduje permanentne zapalenia błony śluzowej oraz dokuczliwe „zajady”. Do tego wielu specjalistów uważa, że ten rodzaj witaminy pomaga walczyć w nawracającymi migrenami. Oprócz witaminy B2 w orzechach znajduje się witamina E (odpowiedzialna za kondycję skóry, włosów i paznokci), B3 (zapobiegająca nawracającym biegunką, zaburzeniom układu nerwowego i przebarwieniom) oraz B1, która reguluje krążenie i pomaga na problemy z koncentracją.

Migdały korzystnie wpływają na serce

Wspominana już obecność witaminy E powoduje, że migdały powinny znaleźć się w stałym menu osób borykających się z chorobami układu krążenia. Dlaczego? Głównie dlatego, że obecność w organizmie witaminy E reguluję pracę tego układu. Odpowiedzialna jest ona m.in. za kontrolę wysokości ciśnienia tętniczego krwi, a także zapobiega zakrzepom. Zdaniem kardiologów składnik ten przyczynia się też do zmniejszenia ryzyka wystąpienia choroby miażdżycowej.

Migdały zawierają dużo białka

Migdały powinny zainteresować także osoby na co dzień dbające o figurę lub intensywnie ćwiczące. Powód? Ogromna zawartość białka. Nic więc dziwnego, że produkty takie jak masła migdałowe znajdują się w kuchniach wszystkich regularnie odwiedzających siłownie. Do tego w migdałach jest też arganina, która poprawia wydolność mięśni. Ze względu na zawartość białka migdały powinni jeść także wegetarianie, którzy zazwyczaj mają braki w obecności tego składnika.

Ten rodzaj orzecha zalecany jest też osobom mającym problem z wypróżnianiem – decyduje o tym obecność ułatwiającego załatwienie błonnika.

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl