skip to Main Content

Pięć mitów żywieniowych jakie wpajali nam rodzice

Fotolia 55065932 5 Zasad Ywienia

Czy jako dziecko należałaś do klubu czystego talerza? A może słyszałaś, że deser będzie w nagrodę i, że nie wolno podjadać między posiłkami. Z pewnością słyszałaś to prawie codziennie.

 

Ale czy to na pewno dobre zasady?

Zdaniem specjalistów żywieniowych mity dotyczące diety „przekazywane z pokolenia na pokolenie”. A oto kilka z nich:

  1. Nie podjadaj bo nie będziesz miał apetytu na obiadWłaściwie, przekąski mogą być zdrowe, tak długo, jak mądrze będziesz je wybierał. Drobne przekąski pomiędzy posiłakami pomagają utrzymać stabilny poziom cukru w organiźmie. Takie przekąski powinno się stosować co trzy, cztery godziny. Zbyt długie odstępy pomiędzy posiłkami nie są zdrowe i nie pomagają twojej diecie. Pamiętaj by przekąski nie przekraczały dziennie 100 do 200 kalorii. W tym miejscu polecamy orzechy, owoce, jogurt i warzywa.
  2. Zjedz wszystko co masz na talerzu.  To jedno z tych zdań, które szłyszałaś prawie co dziennie. A dziś jesz tylko dlatego, że masz coś jeszcze na na talerzu? Nie rób tak, słuchaj swojego ciała, jeśli masz już dość poprostu przestań jeść. Nie jesteś chomikiem, aby gromadzić coś na zapas. Twój organizm tego nie lubi. Jeśli w restauracji serwują duże porcje poproś o połowę, a jeśli to nie możliwe zjedz tylko połowę.
  3. Nie jedz przed treningiem – dostaniesz skurczyTo fakt nie należy jeść tuż przed dużym wysiłkiem ale mały posiłek 30 min przed fitnesem pomoże zwiększyć wydajność twoich ćwiczeń. Dzięki temu dostaniesz szybki zastrzyk energii. Ale nie jedz nic ciężkiego. Wybieraj posiłki bogate w węgowodany o niskiej zawartości tłuszczu.
  4. Pospiesz się nie mamy czasu! Nigdy nie śpiesz się podczas posiłku. To nie wyścig. Twój mózg potrzebuje ok.20 min aby zarejestrować, że jesteś już syta. Gdy jesz w pośpiechu zjadasz dużo więcej bo twój mózg działa z opóźnieniem. A co się dzieje później? No tak, czujesz, że zjadłaś za dużo. 
  5. Zjadłaś wszystko? Super zasługujesz na nagrodę. No tak, gdy wiesz, że jesteś już syta, ktoś stawia przed tobą smacznie wyglądający deser. I jak tu odmówić. Jedzenie to nie bilet do kina, nie traktuj go jako nagrody. Jeśli lubisz desery, zjedz trochę mniej głównego dania aby nie dopychać się gdy już jesteś syta.

Czy nadal uważasz, że Twoi rodzice mieli rację?

 

 

 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl