skip to Main Content

Jak radzić sobie ze stresem? Relaksacja naturalna

Fotolia 39189720 Subscription Monthly XL

Relaksacja naturalna to po prostu relaksacja, którą wykonać może każdy nie znając, jakich specjalnych technik i sposobów relaksacji. Jest to stan, który poprzez wizualizację albo koncentrację oddechu wywołuje w nas odprężenie mięśni, uwolnienie umysłu, harmonizację i stan Alfa.

Relaksacja daje nam czas na regenerację, uporządkowanie myśli i spraw codziennych. Odczucie wewnętrznego spokoju, harmonizacje całego systemu nerwowego. Taki czas można porównać do 8 godzin najbardziej regenerującego snu albo do 3 dni intensywnego odpoczynku.

 

Najbardziej popularne relaksacje to: Jacobsona i relaksacja Schultza (znana jako trening autogenny Schultza). Technik relaksacji może być znacznie więcej. Przeważnie za wzorce pod tworzenie technik relaksacji są brane techniki jogi, jako że w sztuce jogi umiejętność uwalniania się od napięć doprowadzono do perfekcji. Podobne techniki rozwoju wewnętrznego jak Tai Chi oraz Qi Gong mogą posłużyć za podstawę odkrywania sposobów relaksowania się. Relaksacja jest jednak bardzo popularna na zachodzie, gdyż wiele szkół psychoterapeutycznych i terapeutów uznało ją za jedną z najskuteczniejszych metod walki ze stresem i leczenia nerwic.

Relaksacja nie jest niczym niespotykanym, nie jest związana z jakąś konkretną religią czy kulturą. Inteligencja emocjonalna to umiejętność radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i ze stresem. Dzięki temu twoje życie uwalnia się od autodestrukcji i jesteś w stanie naturalnie i systematycznie dążyć do konstruktywnych celów.

Może także być bardzo pomocna w rozwoju kreatywności i bardziej twórczego podejścia do życia. Również dążąc do rozwoju duchowego czy interesując się medytacją, warto zaznajomić się z niektórymi sposobami uwalniania się od napięć (fizycznych, emocjonalnych i mentalnych)

Sposób przeprowadzania

Relaksacja osiągana podczas medytacji ma wiele poziomów. Może to być relaksacja układu mięśniowego, czyli najbardziej podstawowa odczuwamy, że nasze mięśnie są ciężkie. Poczucie ciężaru mięśni odpowiada stanowi rozluźnienia – jest to najbardziej podstawowa i wstępna relaksacja.

Krokiem następnym może być relaksacja układu wegetatywnego np. narządów trawiennych, kiedy odczuwamy fizyczne ciepło w rożnych częściach ciała. Odczucie ciepła wiąże się z rozluźnieniem układu wegetatywnego jest to relaksacja psychofizyczna mięśni poszczególnych organów wewnętrznych, które nie są bezpośrednio zarządzane świadomą wolą.

Kolejnym etapem jest relaksacja emocjonalna to taka, kiedy osiągamy łatwość w wywoływaniu w wyobraźni przyjemnych wyobrażeń i obrazów. Po rozluźnieniu mięśni, uspokojeniu oddechu, odczuciu ogólnej ciepłoty w ciele, zazwyczaj łatwo przychodzi nam rozluźnianie się poprzez wyobrażanie sobie jakiś przyjemnych obrazów natury.

Możemy wyobrażać sobie, że leżymy na plaży i słyszymy szum fal, wygrzewamy się na słońcu, dotykamy całym ciałem przyjemnego, ciepłego piasku, piękno lasu i śpiew leśnych ptaków itp.

Istotnym elementem jest, żeby obrazy w naszej wyobraźni mogły pogłębiać poziom naszego rozluźnienia. Wewnętrzne obrazy bardzo silnie wpływają na nasze emocje i tego typu rozluźnianie się podczas wyobrażania sobie przyjemnych scenerii mają silne działanie terapeutyczne. Dlatego relaksacja emocjonalna jest znacznie łatwiejsza dzięki zastosowaniu gry wyobraźni, ponieważ pokierowana przez terapeutę daje bardzo dobre efektywny i niesłychane rezultaty.

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl