skip to Main Content

Czy wiesz jak być zdrową i piękną kobietą

Fotolia 66002251 Zdrowakobieta

fot.: fotolia

Pewnie większość z was drogie Panie zgodzi się ze mną, jeżeli powiem, że kobietom z reguły dosyć mocno zależy na tym by jak najlepiej wyglądać. Nie ma w tym nic szczególnie zadziwiającego, biorąc pod uwagę fakt, że jako płeć piękna damy chcą się podobać, zwracać na siebie uwagę i być doceniane za swoją urodę.

 

Warto jednak zadać sobie pytanie czy każda kobieta poświęca tyle samo swojego czasu oraz energii na dbanie o zdrowie, co na starania mające na celu poprawianie czy podkreślanie urody? Myślę, że po szczerym przemyśleniu tej kwestii wiele kobiet uświadomiłoby sobie, że jednak trochę zaniedbują swoje zdrowie. Dlatego też przygotowaliśmy dla was kilka dobrych rad, które mogą sprawić, że wasze zdrowie nie będzie już więcej pominięte. Oto i one!

Aktywność fizyczna, a siedzący tryb życia

Wiele kobiet, które są aktywne zawodowo, zwłaszcza jeśli ich praca wymaga siedzenia przy stanowisku przez kilka godzin dziennie, są bardziej zagrożone na schorzenia takie jak na przykład cukrzyca, nowotwory, czy schorzenia układu sercowo-naczyniowego. Dla wielu kobiet problemem może być fakt, że poza życiem zawodowym są również żonami oraz matkami, co nakłada na nie osobne obowiązki a ilość wolnego czasu w ciągu dnia drastycznie maleje.

Cóż zatem robić? Przede wszystkim powinnyśmy uświadomić sobie, że nikt nie wymaga od nas codziennych, ciężkich treningów. (choć z pewnością byłoby to dla naszych organizmów pożyteczne ) Badacze z amerykańskich uniwersytetów udowodnili bowiem, że nawet samo ograniczenie ilości czasu spędzanej na siedząco w ciągu dnia o około godzinę daje pozytywne rezultaty w postaci wyników testów krwi pod katem glukozy i poziomu cholesterolu. Jeżeli dołożymy do tego na przykład spacer czy jogging 2-3 razy w tygodni możecie być pewne, że wasz organizm poczuje różnicę, a Wy będziecie się lepiej czuły.

Dieta jest najważniejsza! 

O ile aktywność fizyczna jest czynnikiem bezpośrednio wpływającym na zdrowie i kondycję organizmu, najważniejsza pozostaje dieta. Nie powinno się to nikomu wydawać specjalnie zadziwiające. Weźmy na ten przykład osobę która stara się w miarę regularnie uprawiać sport, jednak z drugiej strony je niezbyt zdrowo często między posiłkami sięga po słodycze i przekąski.

Ciężko jest wtedy o widoczne efekty uprawiania sportu, ponieważ to co wypracowuje się na treningach, nadrabia się później kaloriami zawartymi w przekąskach. Pojawia się tutaj pytanie jaka powinna być dobra dieta? Odpowiedzią wcale nie jest głodzenie się, czy odmawianie sobie wszelkich smacznych potraw, lecz racjonalna i zrównoważona dieta. Jeżeli jesteś zainteresowana jakie są dokładne zasady prowadzenia takiej diety, to zachęcamy do przeczytania oddzielnego tekstu poświęconemu właśnie zdrowej i mądrej diecie

Zadbajmy o wagę

Wspomniany już wcześniej siedzący tryb życia niestety często prowadzi do nadwagi a w dalszej perspektywie otyłości. Wiemy również, że zbyt duża masa ciała bywa częstą przyczyną całego szeregu chorób cywilizacyjnych takich jak na przykład zbyt wysoki poziom cholesterolu, cukrzyca, czy choroby układu krwionośnego takie jak nadciśnienie. Wiele z nich jeżeli nie są zawczasu odpowiednio leczone mogą nieść ze sobą bardzo poważne konsekwencje. Dlatego warto jest nie tylko chodzić na regularne badania profilaktyczne, ale przede wszystkich skupić się na profilaktyce polegającej na niedopuszczeniu do sytuacji, w której choroba ma ułatwiony rozwój!

Może części z was wymienione przez nas rady wydają się oczywiste. Może macie poczucie, że przecież każdy wie o takich rzeczach. Sęk w tym, że z reguły większość osób ma świadomość jakie są konsekwencje ich niezdrowego trybu życia, jednak zupełnie nic z tym faktem nie robią.

Nie pozwól, by taka sytuacja była twoim udziałem i pamiętaj, że zdrowa kobieta to piękna kobieta!

 

Redakcja LivingNatural.pl 

 

 

 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl