skip to Main Content

4 najważniejsze zasady jesiennej diety!

4 Najwau017cniejsze Zasady Jesiennej Diety!

Nikt z nas nie lubi zimnej i deszczowej jesieni. Jesień to choroby, gorączki i zwolnienia z pracy. Jest to stały element każdego z nas, że chorujemy w tym okresie. Czy jednak musimy? Czy jesień musi oznaczać ciągły katar, kaszel i wchodzenie z jednej infekcji w drugą? Jednak wiele zależy od nas czyli od tego co jemy.

Dieta jest najlepszym źródłem odporności, chodź dla wielu z nas ciągle jest to odległe skojarzenie. To błąd, ponieważ ponad 70% układu odpornościowego znajduje się w jelitach. Dlatego to co jemy przekłada się na nasza odporność.

Nasza odporność to według reklam syropy, suplementy diety czy krople. Są to wszystko sztuczne składniki, a prawie wszystko można dostarczyć organizmowi poprzez prawidłowe i odpowiednie odżywianie. Co i jak powinniśmy jeść, żeby zdrowo przejść przez okres jesiennej pluchy? Musimy pamiętać o kilku prostych zasadach:

Unikaj wysoko przetworzonej żywności

Jedną z najważniejszych rzeczy jest unikanie wysoko przetworzonej żywności. Wszystkie produkty w proszku, zupki chińskie, gotowe sosy i produkty ze składem przekraczającym 5 składników, ponieważ są one bardzo szkodliwe dla naszego układu odpornościowego. Mają znikome wartości odżywcze i niepotrzebnie obciążają nasz organizm nadmiarem soli, cukru, barwników, stabilizatorów i emulgatorów. Żywność gotowa czyli wysoko przetworzona jest nafaszerowana sztucznymi barwinkami i aromatami, które psuja smak i uzależniają nas od przesolonych i przesłodzonych potraw, które nam szkodzą. Także czytajmy etykiety

Ogranicz spożywanie cukru

Kolejną ważną kwestią jest cukier i jego nadmiar w naszej diecie. Wszyscy kochamy słodycze i trudno wyobrazić sobie naszą dietą bez czegoś słodkiego, deseru po obiedzie czy lodów latem. Cukier zwłaszcza oczyszczony, ma jednak negatywny wpływ na organizm, ponieważ wychładza i zakwasza nasz organizm prowadząc do infekcji. Spożywanie łyżeczki cukru blokuje układ odpornościowy na godzinę, a jesienią o kontakt z osobą chorą nietrudno. Układ odpornościowy powinien być w ciągłej gotowości. Stąd tak ważne dla odporności jest ograniczenie cukru do minimum i zastąpienie go zdrowymi zamiennikami: cukier trzcinowy, ksylitol czy miód. Możemy także samemu przygotować zdrowe zamienniki.

Myśl o termice potraw

Jesienią powinniśmy zwrócić szczególna uwagę na termikę produktów. Co to jest? Są to produkty spożywcze, które mają różne właściwości energetyczne czyli mogą być gorące, ciepłe, neutralne, chłodne i zimne. Produkty gorące rozgrzewają organizm, analogicznie zimne go wychładzają. Jesienią powinniśmy jeść jak najwięcej produktów ciepłych i neutralnych, które pomogą utrzymać organizm w cieple i znacznie obniżą ryzyko na infekcje. Do produktów neutralnych zaliczamy m.in. zboża, ziemniaki, soczewicę, orzechy i jajka. Produkty ciepłe to np.: marchew, ryby, kakao i duża część przypraw.

Nasz żołądek jest jak silnik, ponieważ najlepiej pracuje jak jest ciepły, dlatego jesienią powinniśmy jeść jak najwięcej ciepłych posiłków.

Jesienne śniadanie powinny stanowić jajka pod różną postacią lub zboża podane na ciepło z przyprawami np. owsianka z jabłkiem i cynamonem. Na obiad lub kolację dobrze jest podać zupę np. z soczewicy czy buraków. Owoce w okresie jesienno-zimowym najlepiej jeść na ciepło czyli gotowane lub pieczone.

Unikaj produktów wychładzających organizm

Jesienią powinniśmy unikać produktów wychładzających i zimnych, które osłabiają naszą odporność. Powinniśmy ograniczyć nabiał poza masłem i jajkami. Wykluczamy: słodycze, białą mąkę i jej przetwory. Podobnie tak jak zimne i słodkie napoje, które lepiej zastąpić ciepłymi herbatami, domowym kompotem czy kakao.

Tak wyglądają najważniejsze zasady jesiennej diety wspierającej naszą odporność. Taka dieta jest zdrowa, naturalna i zrównoważona. Unikanie niezdrowych, wysoko przetworzonych produktów oraz produktów wychładzających pomaga organizmowi w walce z infekcjami.

Jedzmy zdrowo i różnorodnie, a zapomnimy o jesieni pełnej chorób!!!

Redakcja LivingNatural.pl 

 

 

Dodaj komentarz

WordPress spam zablokowany CleanTalk.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top
Search
SUBSKRYBUJ
ZAPISZ SIĘ
Gotowa na pigułkę szczęścia?
Zacznij już od przyszłego tygodnia!
Skład: 100% świeżych informacji o zdrowiu, 2 dawki nowinek kosmetycznych, 3 krople zakupowego szału i duża szczypta naszej miłości do Was
Anna Tucka
Redaktor Naczelna LivingNatural.pl